2013. április 28., vasárnap

Elkendőzött valóság?


Elkendőzött valóság?

 
            Joris Luyendijk könyvét első alkalommal még 2 évvel ezelőtt olvastam, mikor kutatómunkát végeztem a szakdolgozatom kapcsán, amit Irak és az Egyesült Államok kapcsolatáról írtam. Akkoriban még nem rendelkeztem  túl sok információval és tudással a Közel-Kelettel kapcsolatban, így a legtöbb, könyvben leírt történet az újdonság hatásával volt rám, és mélyen megdöbbentett. Azonban ma már, így, hogy túl vagyok a dolgozaton és a vele járó kutatáson, azt kell, hogy mondjam, nem igazán értem a szerző címválasztását. Nem látom, hogy a könyvben hol került sor a várva várt nagy ’titok’ leleplezésére.
A legfontosabb megállapítások, amire a szerző koncentrál, az a média torzítása, a hírügynökségek szelekciója, a minden szinten jelentkező korrupció és a diktatúrák szerepe. Nem szabad elfelejtenünk, hogy a médiát és ezen keresztül az embereket mindig az irányítja, aki a legnagyobb hatalmat tartja a kezében. Ez a kommunikációs csatorna a manipuláció legtökéletesebb eszköze. Egy másik kiemelt pont a könyvben a diktatúrák jelentősége, melyet sokszor hajlamosak vagyunk elfelejteni, mikor a Közel-keleti térségre gondolunk, pedig ez egy olyan tényező, amely teljességében megváltoztatja az ottani emberek életét, viselkedését, magatartását.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése