2012. október 9., kedd

Az emberek szemével...


Méltán népszerű rovatunk mai riportalanya Feke György, a Pázmány Péter Katolikus Egyetem kommunikáció szakos hallgatója, akit a végeláthatatlan Wikileaks-ügy alakulásáról kérdeztem.

- Mit gondolsz arról, hogy Julian Assange-nek egy idegen állam nagykövetségén kell bujkálnia?

- Ha arról az oldalról nézzük, hogy a nyilvánosság mennyire fontos, akkor Assange jót tett azzal, hogy a dokumentumokat kitette az internetre. Amennyiben emiatt akarják lejáratni, akkor helyesnek gondolom, hogy volt olyan ország, amely adott neki menedéket és így nem tudják elítélni. Ellenben akkor, ha tényleg erőszakoskodott, akkor ne élhessen ezzel a lehetőséggel, mint Nagy Imre, akinek a jugoszláv követségen húzta meg magát.

- Szerinted mennyi haszna van annak, hogy folyamatosan rengeteg, akár 100-200 rendőr is a Trafalgar Square-en várja, hogy Assange kijöjjön az épületből, amikor ez nyilvánvalóan nem fog megtörténni? A britek egy része már nagyon fel van háborodva emiatt…

- Szerintem a rendőrök azt csinálják, ami nekik meg van szabva. Ha rendőr lennék, én is ezt tenném. Az más lapra tartozik, hogy Nagy-Britanniában nem ezt szokták meg… általában ugye kalapos urak és lovon ülő gentlemanek jelentik ott a rendőrséget. Csak az a különbség, hogy most tényleg vadásznak erre az emberre. Bár én okosabban csinálnám, biztos nem egyenruhás rendfenntartókkal várnám az ajtóban.

- Ha tippelned kellene, szerinted mennyi időt tölt még a botrányhős az ecuadori követségen? Esetleg forgathat valamit a fejében?

- Semmi esetre sem fogja feladni. Mivel a végtelenségig nem maradhat ott, ezért én úgy gondolom, már gondolkozik azon, hogy miképpen lépjen meg. Nem kételkedem abban, hogy ki fogja találni és meg is szervezi magának, ha eljön az ideje.

Köszönöm a beszélgetést!

(Cs.K.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése